jannaha

Om studentlivet och allting runt omkring

Alltid öm

Publicerad 2013-01-28 13:44:48 i Allmänt,

Mitt nya default-läge är att altid vara öm i kroppen. Ibland beror det på träning, ibland på jobb och ibland på sovposition (do not think dirty thoughts!). Precis som alla andra som har fallit ner i "jag ska börja träna och förändra mitt liv"-gropen så har även jag tagit tag i träningen. Tre dagar tar jag mig därför upp kl 5.30 för att promenera 2,5 km till träningslokalen där jag tillsammans med 7 andra sparkar igång våra kroppar med olika övningar. Träningsformen kallas för Xtremefit och det är med en viss hatkärlek du svidar om till den gröna T-shirten som vi har blivit ombedda att ha på oss vid varje träningspass. Det är riktigt rolig träning och det känns verkligen att kroppen kommer igång och att det är ganska enkelt att utvecklas. Sjukt kul!
 
Idag var en träningsdag och efter en snabb dusch kom suget efter rostat bröd. Då det inte fanns något hemma så fick jag ta saken i egna händer och baka. Det blev kanske inte rostat bröd, men jag tycker att frukosten ändå kunde mäta sig med det. Scones med marmelad och ost. Mumma <3
 
Så efter en väldigt produktiv och duktig morgon så fortsatte dagen på samma sätt. Jag har tömt min mailkorg och gjort lite saker åt vårt kära kårhus Trappan. Kalendern är påfylld och i blodomloppet finns fortfarande lite koffein från morgonens kaffe kvar. Jag tänkte därför fortsätta med att kartlägga min ekonomi och skriva om CV:et. Det blev en duktig dag, men inte på ett "skolaktigt" plan. När man inte är schemalagd så får man göra sånt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

My life, my rules

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela