jannaha

Om studentlivet och allting runt omkring

Too Close

Publicerad 2012-11-20 11:59:12 i Allmänt,

En natt med snabba hjärtslag, många "tänk om" och få timmar med sömn fick morgonen att verka tung. Himmelen är blågrå och kylan kryper in under huden. Energin finns inte riktigt där men jag har försökt att starta om och vända dagen till det bättre med lite kvarg och solrosfrön. Jag har blivit lite av ett hälsofreak, jag tillsammans med resten av världen som nu har ångest över att de inte blivit det som de alltid ville bli.
 
 
Jag uppfattas ofta som social och "outgoing" men håller mig gärna på min kant. Jag har älskat och jag har sårat precis som jag har älskats och sårats. Jag minns något gammalt visdomsord som går ut på att du aldrig har älskat om du aldrig har blivit sårad. Det finns liknande visdomsord som berättar att du blir starkare av varje motgång. Det som ofta utelämnas är dock allt det arbete som krävs för att bygga upp grunden av förtroende som rämnar vid varje krossat hjärta. Jag bygger på den grunden och jag bygger vidare på mig själv. Det kanske är långt kvar, men shit vilken lång väg jag har kommit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

My life, my rules

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela