jannaha

Om studentlivet och allting runt omkring

Första snön

Publicerad 2012-11-28 11:52:53 i Allmänt,

Waow! Första snön har anlänt till Norrköping. Trots att jag är uppvuxen i snöiga Luleå så fascineras jag fortfarande av snö. Snöflingan, en i mängden men fortfarande unik.
 
Jag kunde inte sova i natt och jag förstod inte varför. Kroppen kändes pigg och huvudet klart så jag vred på mig ett par extra gånger innan jag lät tankarna sväva iväg. Jag planerade julklappar, framtiden, funderade över skoluppgifter men jag kände mig inte det minsta stressad. Det var det som jag tyckte var märkligt. Jag har tidigare legat vaken på grund av stress, men så var inte fallet den här gången. Jag ville bara inte sova och jag förstod inte varför. Till slut så blev ögonlocken tillräckligt tunga för att jag skulle kunna glida in i någon typ av dvala. Efter en rad märkliga drömmar om att futuristiskt hus, en imaginär lillasyster och alldeles för stora väskor så vaknade jag. Efter 4 timmars sömn så kändes det inte värt att sätta ner foten på det kalla sovrumsgolvet. Jag somnade därför om och fastnade i en loop av drömmar om att vakna. Jag hatar de drömmarna. Drömmarna då du stiger upp, går till skolan och ägnar dig åt ditt verkliga liv. Det är inte förrän spegeln på skoltoaletten ändrar din hårfärg som du inser att något är fel. Det är då du inser att du måste vakna igen.
 
 Inledde julpeppen lite disrekt igår. Dumle pepparkaka, smakar som pepparkaksdeg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

My life, my rules

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela