jannaha

Om studentlivet och allting runt omkring

Winter is coming

Publicerad 2012-12-05 10:44:44 i Allmänt,

Snön yr utanför fönstret och det känns nästan som om jag redan är hem-hemma. Under natten lade sig en fin decimeter pudersnö på backen och det verkar just nu som om den decimetern kan få sällskap av ännu en. Det är mysigt med snö, då känns det som riktig vinter :)
 
För tillfället sitter jag på Trappan och ska strax ta tag i skolarbetet. Jag försökte vardagslyxa lite med en kopp varmt te och en liten fralla, för att lyfta sinnestämningen lite och motivera mig till att göra den här dagen bra. Energin finns inte riktigt med mig i dessa kalla vintertider, men jag försöker med de medel jag har. Igår genomled jag ett par timmar av ledvärk och feber, men efter tabletter och lite mat så jagades detta iväg. Jag längtar till lov, men som civilingenjörsstudent så vet jag med mig att detta inte riktigt existerar. I alla fall inte för mig som måste göra ett par omtentor. 
Om nom nom, breakfast!
 
 Nej, nu gör sig omvärlden påmind och jag måste få massor med skolarbete gjort idag för att kunna somna nöjd. Jag ska hinna plugga, vara med på redovisning, lämna tillbaka en julklapp och träna idag. Förhoppningsvis så går allting vägen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

My life, my rules

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela