jannaha

Om studentlivet och allting runt omkring

Mellandagsrea och rastlöshet

Publicerad 2012-12-26 19:21:17 i Allmänt,

Jag börjar bli för gammal för mellandagsrea eller så har jag bara fel inställning. Idag kanske det var inställningen men jag hade ingen större lust att trängas med 15-åriga tjejer iklädd en vinterjacka som fick temperaturen inne i affärerna att höjas med ca 20 grader. Jag gick ett par varv i de affärer som jag ansåg vara relevanta för mitt mål för dagen: Hitta en nyårsoutfit. Jag gör så här varje år och aldrig lär jag mig. Jag tänker på denna outfit en bra stund innan jul och funderar ofta ut ungefär vad jag vill ha men ändå klickar jag aldrig hem denna snygga blåsa eller skjorta.. Jag brukar alltid vänta till denna tid, mellandagarna, då jag tillsammans med alla andra som gjort exakt samma sak måste slåss om de klänningar eller blusar som finns kvar. nej, usch jag får rensa garderoben när jag kommer hem istället.
 
Jag börjar få lite tråkigt här hemma nu. Jag har vännerna kvar att träffa och detta sker på fredag då vi ska äta middag tillsammans eller eventuellt ta en fika och prata igenom livet. Vi ska alltså lyckas sammanfatta det året/halvåret som vi varit ifrån varandra, minnas gamsla gymnasietider och prata om framtiden på bara ett par timmar. Vi har ju lyckats förut, men jag är lika förvånad varje gång att det är endast detta som krävs. Vi ses en eller två gånger varje tillfälle jag är hemma och detta räcker för att hålla vänskapen vid liv. Ja, det är fantastiskt det där med vänskap. Fast som jag började det här stycket så börjar jag få tråkigt och detta resulterar i att jag tillsammans med katterna är ganska rastlösa. Det är skönt att vara hemma och ifrån all stress, men jag saknar att ha saker att göra, saker att ta tag i och alla mina "måsten". jag kommer mest troligt säga tvärtom när jag väl är tillbaka i Norrköping. Att jag aldrig ska vara nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

My life, my rules

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela