jannaha

Om studentlivet och allting runt omkring

Jul med andra halvan av familjen

Publicerad 2012-12-26 19:02:49 i Allmänt,

Det var den 25 december, juldagen, och jag skulle fira jul med den andra halvan av familjen. Det finns både för- och nackdelar med att ha sin familj uppdelad på det här sättet. Du måste vara på dubbelt så många platser men du får samtidigt dubbelt så mycket glädje av att spendera tid med dem. Jag skulle äta middag med min mamma och systrar på kvällen hos en god vän till familjen och vi gjorde vår egen version av julbord, eller vad jag nu skulle vilja kalla det. Vi åt en biffstuvning tillsammans med lite plockmat i form av sushi. Efterätten till detta blev ett flertal julgodsaker och som vanligt så tog vi lite för många.
Sushi-time!
Efter middag och sällskapsspel som jag och systrarna fick stryk i så styrde vi kosan hem till min mor där vi bytte julklappar mellan varandra. Jag fick massor av fint så nu kommer jag kunna börja sticka strumpor, baka paj och dofta massor av Mango och Papaya. Mamma köpte mig även en vinterjacka som kommer få mig att hålla mig varm även under de kallaste dagarna.
 
 Underneath the christmas tree
Jag tillsammans med systrarnas hjälp spenderade sedan en stor del av kvällen med att lära mig hur iPaden funkar. Som väldigt ovan Apple-användare fick jag snällt titta på medan deras flinka fingrar flög fram över skärmen. Jag lyckades i alla fall installera både "Cut the rope" och "Angry Birds" på den så nu lär jag ha lite att sysselsätta mig med under min långa tågresa hem till Norrköping.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

My life, my rules

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela