jannaha

Om studentlivet och allting runt omkring

Efter tenta nummer 1

Publicerad 2012-12-17 13:55:24 i Allmänt,

Låter en Strepsils Honung och Citron sakta smälta i munnen. Det bakteriedödande ämnet gör att det sticker lite i tungan. Huvudet känns tungt då det börjar fyllas med slem, bakterier och all annan ondska förkylningar för med sig. Jag klarade mig länge, men tyvärr inte hela vägen. Även jag skulle gå och bli förkyld, till slut. Idag är huvudet inte bara tungt på grund av det dock. Jag gick upp vid 7.25 för att skriva tenta i Vektoranalys. Det kändes inte alltför dåligt, men inte heller särskilt bra. Tyvärr så har jag en helt egen logik på tentor. Jag hittar på egna deriveringsregler, drar slutsatser som baseras på minnesfragment (ja, men det här gjorde jag ju på övningstentan) och lyckas alltid hitta någon genväg till ett enklare svar. Integralerna börjar som långa och svåra labyrinter som längtar efter att få förinta dig. Efter att jag har hackat mig igenom ett par väggar med mitt logik-svärd så ser de inte så mycket ut för världen. Jag sitter sedan där med ett svar som ser ut något sånt här: 2*pi/3. Det skulle kunna funka, det skulle kunna vara logiskt men när jag sedan får tillbaka tentan så har jag en stor arg nolla över hela sidan. Nej, jag ska väl inte vara alltför negativ. Det kan ju faktiskt ha gått bra den här gången, men tyvärr är inte mina förhoppningar alltför stora.
 
Under resten av dagen ska jag promenera ner på stan för att träffa en vän jag inte träffat på länge. Jag ska försöka pussla ihop den tiden vi har varit ifrån varandra och försöka se till att vi inte glider ifrån varandra mer. Det är därför dags att välja outfit för dagen och fräscha till fejset för att bege sig ut på de slasktäckta gatorna i Norrköping.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

My life, my rules

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela