jannaha

Om studentlivet och allting runt omkring

Da'n före doppare-da'n

Publicerad 2012-12-23 21:05:29 i Allmänt,

I natt så drömde jag om stress, förintelse och död. Jag vaknade då jag blev biten av en hamster i min dröm. Jag blev biten av den hamster som försökte bita ihjäl en liten mus. Jag räddade den livrädda musen som redan fått åtskilliga bitmärken och blev på köpet biten av hamstern. Denna hamster hade tänder som en piraya, hullingar som gör att du inte kan dra ut fingret och ont som fan gjorde det. Sjukt konstig dröm.
 
Då hjärtat slog lite för fort för att jag skulle somna om så gick jag upp och drack lite kall "God morgon"-juice med fruktkött. Apelsinjuice innehåller massor av C-vitamin och svalkar skönt för en öm hals. Denna natt vaknade jag inte alltför många gånger för att behöva hosta dock så jag hoppas därför att den här natten blir lika bra. Kanske så är den på väg bort. Snälla låt det vara sant.
 
Katterna är sjukt rastlösa och man får ofta se prov på deras gymnastiska färdigheter och hur rappa de är med tassarna. Det är helt sjukt vilken skicklighet dessa små knyten av päls besitter. Vart de får all denna energi vet jag inte heller riktigt då de äter väldigt dåligt nu under vinterhalvåret. Jag antar att de inte behöver mer energi och därför inte äter något. Jag fick idag öppna en portionspåse kattmat åt de som hade texten "För kräsna katter" på sig. Hur kräsna kan de vara? De äter ju i normala falla döda möss och fåglar. De äter ju endast för att de inte känner att de behöver just nu, men pappa blir ju så orolig när hans små skyddslingar inte får i sig något. Jag hällde därför snällt upp maten medan pappa varsamt klappade den luddigaste av våra två fyrbenta vänner.
En väldigt uttråkad kissekatt.
 
Jag kan för övrigt meddela er som läser detta på sydligare breddgrader att det börjar mörkna vid 14.00 här uppe och är nästan becksvart vid 15.00. På ett sätt så känns det märkligt att ha nästan en hel dag kvar och det ser ut som om klockan är 23 hemma i Norrköping, men på ett annat sätt så blir det en väldig mysfaktor med mörker och en kopp varm choklad i handen :)
The view from my window.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

My life, my rules

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela