jannaha

Om studentlivet och allting runt omkring

27:e december

Publicerad 2012-12-29 20:25:20 i Allmänt,

Min tjejiga sida tog över och detta visade sig genom att ha en kväll då jag ägnade mig helt åt mig själv. Då pappa äger ett badkar så började jag med att tappa upp vatten till ett bad. Jag överdrev sedan mängden badsalt, oljor och badskum i badet och fnittrade som en liten flicka när skummet började nå kanten på badkaret. Sjukt mysigt och jag satt kvar lite för länge. Fingrarna blev som russin och jag läste nåt kapitel i boken som för tillfället håller mig sällskap på kvällarna och morgnarna.
 
Efter badet blev det till att överkonsumera lotions och klippa ner klorna. Min kropp kändes helt dehydrerad och jag kröp tillsammans med laptopen Spike ner i sängen och tittade på en dokumentär jag länge tänkt se. Det är den ganska välkända filmen om delfinslakt i Japan, "The Cove". Jag hade hört mycket om filmen innan och mina förväntningar var väl därför ganska höga. Det var en väldigt välgjord dokumentär som jag tyckte skildrade slakten på ett bildligt snyggt sätt. Den kastade inte obehagliga bilder i ansiktet på dig, men du får ändå ta del av vad som faktiskt sker i den lilla viken. Den bar fram budskapet på ett snyggt sätt och jag kan rekommendera den om man inte är alltför känslig för blod.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

My life, my rules

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela